Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Artigos

ANO XIII – NÚMERO 11 – 2011

"LISTENING MUSICALLY AMONG MANY," A SONG TO CHANGE MY LIFE

  • Benita Michahelles
DOI
https://doi.org/10.51914/brjmt.11.2011.274
Submitted
June 29, 2021
Published
30-12-2011

Abstract

This work proposes a reflection on the contribution of the Music Therapist in an interdisciplinary mental health team working with children, in the ways proposed by the Brazilian Psychiatric Reform. It is based on a real-life experience at the CAPSIJ “Eliza Santa Roza”, a Public Health institution in Rio de Janeiro, Brazil. A clinical case brings a practical example of the presented considerations.

References

  1. AUTUORI, S. A arte no tratamento psicanalítico com crianças e adolescentes em grave sofrimento psíquico. In: I ENCONTRO DE ARTE E SAÚDE MENTAL, organizado pelo Espaço Terapêutico Antonin Artaud e Instituto de Psicologia da UERJ. Setembro 2006, Rio de Janeiro: UERJ.
  2. BRITO, T. A. A Música na Educação Infantil. 3ª Edição. São Paulo: Editora Peirópolis, 2003.
  3. ELIA, L. O Conceito do Sujeito. Rio de Janeiro: Jorge Zahar, 2004.
  4. ELIA, L. O sujeito demasiado visível no autismo. In: I JORNADA CLÍNICA DO LAÇO ANALÍTICO (SUBSEDE DO RIO DE JANEIRO), intitulada “O AUTISMO TRATADO PELA PSICANÁLISE”. Rio de Janeiro, 2004. Museu da República.
  5. FIÃES, R. P. Capsi para crianças e adolescentes autistas e psicóticos: a contribuição da psicanálise na construção do dispositivo clínico. 1ª edição. Rio de Janeiro: Editora Museu da República, 2007.
  6. SWANWICK, K. Ensinando Música Musicalmente. São Paulo: Editora Moderna, 2003.

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.